El Castell del Rei és un edifici contemporani a la construcció de la Seu Vella que hostatjava el rei quan visitava Lleida i on es prenien importants decisions polítiques, com la reunió de les Corts de 1214.
Utilitzat com a caserna i polvorí en les diferents guerres, les restes que avui es conserven tenen les empremtes d’aquests usos bèl•lics i també les de l’edifici civil més important de la ciutat en època medieval.
L’activitat consta d’una visita pels diferents espais del castell i d'una gimcana arqueològica final per tal de reconstruir els espais que formaven l’antic castell medieval i els seus usos. A la vegada, es pot gaudir de les magnífiques vistes de tot el territori que hi ha des de la terrassa.
- Nivell: cicle mitjà i superior de primària
- Àmbit: coneixement de la ciutat
- Educació en les arts plàstiques i el patrimoni artístic
- Forma de treball: grup classe
- Qui ho fa: tècnic del Consorci del Turó de la Seu Vella
- Durada: 1,15 hores
- Preu: 50 €